Monday, December 3, 2012

ANNUAL CAMP INTER


Ok sekarang nie dah masuk fasa intermediate dah. Kirenye aku dah jd Puan kepada jr2 aku la kan. Untuk pengetahuan korang semua intermediate ade lah fasa pertengahan dalam rotu sblm jd senior. Annual kali nie buat dkt UiTM Lendu, Melaka. Pada mulanya rasa macam nak mati jugak la trainingnye. Tapi best sgt2 sebenarnye. Banyak ilmu yang kitorg dapat. Dapat pulak Kapten Wazir yg x lokek dengan ilmunya. Suke sgt2!! like3!! Wkt kat sane tu jadual biase2 je la. Utk minggu pertama lebih kepada revision subjek2 utk inter nie. Masuk minggu kedua, fasa ujian pulak la. Antara yang diuji ujian jalan lasak, kawad, pengendalian senjata, peta, baca perintah. Masuk minggu ketiga, minggu yang paling best iaitu fasa medan. Jadual x payah cakap la. Memang pack gile kot. Standard tido pukul 2-3 pagi. Pastu bgn kul 5 lbh mcm tu la. Pagi2 kompem2 la kene PT (Physical Training) dulu la kan. nak kasi panas badan + mantap sikit kan. hehehe :D Then buat la aktiviti yg tlh ditetapkan. Tapi mcm2 kejadian yang berlaku sepanjang annual kali nie. X penah lg dalam sejarah Dungun asik sakit memanjang. Tapi tu la hidupkan ibarat roda. Kita x selalunye kat atas. Adat la tu kan??

Time ujian tuk semua2 tu best sgt2 la kan. Validasi yang datang utk uji kitorg pun semuanya baik2 belaka. Kalau kitorg x tau diorang akan betulkan kesalahan kitorg. X de la nak marah2, then bg PT kat kitorg. Mmg validasi kali nie terbaik la!! Banyak bende yang kitorg dapat. Masa ujian dah berlalu. Tiba pulak fasa medan. Memang terbaik!!

Mulanya fasa medan mengeratkan lg perhubungan antara kami dengan cawangan lain. Aku platun 2, stap yg jaga adalah Stap kesayangan aku la. Stap Azhar!! He's the best!! tapi syg nie merupakan annual yg terakhir bersama dgn dye. Lepas nie time kitorg senior dye dah pencen. Sedih kot!! Aku nak bg tahu yang platun aku paling best sekali. Semuanya bg kerjesama yang sepatutnye. Ukhwah antara kitorg juga kuat. Saling memahami antara satu dgn yang lain. X payah ade orang suruh semuanya diorg tahu tugasan masing2. Dalam medan nie aku pegang jawatan sebagai runner/semboyan, sarjan n ketua seksyen. Cop sebelum tu aku nak bg tau yg dalam peringkat intermediate nie kitorang buat mara dan serangan. Kitorg mara dalam 20 km lbh la. Jenuh jugak nak menghabiskannya. Selama 5 hari kitorg x mandi. Can u imagine it?? Busyuknye kami!! Tapi x de hal lah sebab semuanye sama je bau. Baik PK or PKW. Ha berbalik pada hari pertama mara. Aku pegang jwtn sebagai runner & semboyan. Memang gile aku dibuatnye. Sakit sgt2!! Rasa nak nangis pun ade. Mau x nye belakang ade bag pack, depan ade radio set, sebelah kanan dengan senjata lagi. Rasa nak campak je semua barang2 tu. Dah la platun aku kene clear bound dulu. Memang mati la kan. Tgh2 lari boleh pulak area yg radio set tu cabut. Jenuh la aku nak memegangnye. Dalam masa yang sama kene berlari kejar ketua platun aku si kotak tu. Memang dah nak nangis sgt2 dah time tu. Tp dgn sisa semangat yg ade tu aku gagahkan jugak la diri nie sampai la abis clear bound.

Lepas pada tu sampai la kat harbour sementara. Kat situ ade Kapten Wazir. Dye tanye aku "ko ke yg bwk radio set nie??". Aku pun jawab la "Ye Tn!!. Dye tye lagi "bag pack ko mane??". Aku jawab lg "nie Tn." Then dye ckp "asal la ko x ltk bag pack ko nie dlm hilux tu". Adus!!memang tacing ckit la time tu. Kapten nie mmg jaga PKW btl. Dan2 dye call hilux tu suh amik bag pack aku. Dah la aku satu2nye runner yg bwk bag pack n radio set wkt mara. Yang lain sume dah x de bag pack. Yang jd runner time tu aku, izzati, cupu n pok tea. Sakit pulak ati kite bile pikirkan balik. Lepas pada tu relax je la mara. Sebab kitorg dah clear bound. So jalan je la. Time platun lain clear bound kitorg tido je la tepi2 jalan tu. x kire ape dah. Ha tau x kali nie punye annual camp aku siap dpt nama baru lg tau. Skuad aku jugak la yg bg. Time jr dapat nama geli2. Naik inter bg name geli2 kat skuad sendiri. Senior nanti kang bagi nama geli2 kat jr pulak kan. hehehe. Dah nak balik sedih kot. Baru nak mesra2 dgn skuad lain dah nak kene balik. Jumpa time senior pulak la ye skuad. SAYANG KORANG!! Especially platun 2!!
PKW Dungeon :D

Bersama PK Arau n PKW Melaka

Outing beli makanan sebelum mara. heheheh :D

Dah cukup bekalan makanan baru la boleh mara. Sambil mara, sambil kite makan. hahahah

Bersama roomate sy. (arai n JUO Ema) :D
Kenangan bersama pingu sy. Sedap2 je ek bg nama penyu kat orang. Dye nie IC Arau. Tapi sayang lutut dye x sihat jugak. Nseb dapat jugak menghabiskan fasa medan dengan jayanya. Dari mara sampai buat serangan. Wah Hebat!!Wah!!Wah!! Hebat!!Hebat!! InsyaAllah ade rezeki kite jumpe lg ye pingu... :)

p/s~pingu, fida, anas, zahin, bakaq, ila, aishah, zai, dila, n ramai lg. Skuad Dungun pulak kotak, peling, capang, tibai, femao, puyuh, kesok, kechek.

No comments:

Post a Comment

amal93. Powered by Blogger.

VISITORS

Free Counter

About Me

FOLLOWERS

BLOG ACHIEVER

n

MUTIARA KATA

HARI INI

SEMBANG2 JOM

My Blog List

SOALAN


My Family who always support me...

Prefect's teacher yg mengajarku menjadi seorang pemimpin...

Princess of 5SC1...will miss u...

as my inspiration to be a military...