Monday, December 24, 2012

KENAPA ASYKAR??

Soklan nie selalu diajukan kepada aku. Kenapa aku memilih kerjaya sebagai askar sedangkan aku seorang perempuan?? Yela selalu kan perempuan nak keje kat tempat yg berekon je. Mane nak keje kat tempat2 yang panas macam tu. Nak bergelumang dengan tanah selut, pacat bagai tu kan??Nak tau ape jawapan kepada soalan nie??

1. Perempuan x boleh jadi askar ke??

2. Aku nak meneruskan perjuangan ayahku. Ye la dulu ayah setakat pbt je. So anaknye nak lebih lagi la. nak jadi pegawai. amacam ok x?? Nie sume sebab darah pahlawan yg mengalir dalam badan nie la. Tp yg peliknye kat anak pompuan plak tu. Adik2 aku x nampak lg la. Kecik lg kot diorg tu. x stabil lg pemikiran tu. hahaha

3. Aku nie jenis yang lasak ckit. Suka kan cabaran. Sebab tu la kerjaya askar yang aku pilih.

4. Aku nak berbakti kepada agama, bangsa n negara. Nak tau x antara impian aku adalah nak syahid. Nie la antara caranye untuk syahid. Mudah2an impian aku untuk syahid nie tercapai. Amiin :)

5. Aku memang minat badan beruniform nie. Tp lebih minat dgn askar la. Smart kot bile pakai uniform nie.

6. Jangan x tau aku nie jenis yg sukakan alam sekitar sebenarnye. Nie aku je yg tau la. Sebab tu aku x heran sgt kalo bab2 masuk hutan nie. Aku suka sgt dok kat hutan. Ha!! jgn nak ckp aku orang utan plak ye. hehehe

7. Aku suka sgt2 dengan askar nie sebabnye banyak bende kite boleh belajar. Selalu org akan pikir negatif pasal askar. X solat la, pergaulan bebas la. Yup!! yg tu x dinafikan. Tp sebenarnye atas individu tu sendiri mcm mana nak jage sume tu. Sume bende tu boleh dielakkan la. Janji pandai2 la cari mase.

8. Lagi 1 kan selalunye kalo pompuan askar nie, kompem laki dye askar jgk. Nak kawin ngn askar pun antara impian aku jgk. Nak2 kalo pegawai, boleh la buat sword barrel. Kawin lalu bwh pedang *wink wink*hahahah (mood gile dah dtg). Tp semua tu kite serahkan pada Allah je. Di manakah Putera Kayanganku?? Akan ku tunggumu...

Tp kan aku nak menceburkan diri dlm bidang nie susah kot (actually x susah mana pun). Mak n nenek aku x bg sebenarnye. Diorg suh aku jd ckg. Aku nak jd ckg?? Memang mati la budak2 aku kejekan. Silap2 femes aku masuk dlm TV isu pukul anak orang. No!!No!!No!! Then suh pulak aku jd ustazah. Motif sebab aku belajar arab dari kecik. Tp syg smpai form 3 je belajar. Rindunye nak belajar arab blk. Ok2 back to our bisnes. Yg nie pun aku x nak sebab aku nie jahat budaknye. Bukan jahat tp nakal ckit la. So x sesuai ok. No!!No!!No!! jgk jwpnnye. Then ade lg nie. Suh aku jd nurse pulak. Ok bab cucuk2 orang n men ngn luka2 orang nie memang aku suka. Tapi bile mengenangkan aku yang kasar lg ganas nie, memang x la kan!! Mati lg anak orang aku kerjekan. so jwpn aku tetap No!!No!!No!! Last sekali mak n neneak aku dah x larat nak cakap ape dah sebabnye aku nie DEGIL sgt2!! Dah la family aku kekurangan pompuan. Aku pulak pilih jln nie. Hai la anak dara sorang nie kan. Hancur2!! Tapikan dah last2 tu nenek ngn mak aku pulak support kerjaya yang aku pilih. Yes!!Yes!!Yes!! Siap bg tau lg jalan2 yg nak dipilih. Nak suh kenalan dye jd kabel la tuk aku join askar nie. Tp No!!No!!No!! sebabnye aku nak masuk nie dengan usaha aku sendiri. Baru la ade kemanisannye kan?? Cewah ayat x leh bla. N aku bahagia dgn hidup aku sekarang nie. Agak2 tension sikit fordroll mase sendiri (ini aku tipu!!) hahaha.

LOVE ARMY FOR EVER N EVER!!!!!

p/s~doakan segala impian aku tu tercapai ye kawan2 sekalian. Sangat2 berharap aku dapat mengecapi kebahagiaan yang aku impikan. tqvm <3 nbsp="nbsp">


2 comments:

  1. wah!!! semangat betul kawan aku sorang nie...
    moga berjaye ye syg....
    syg kau lah amal.....
    aku sokong kau dari blakang!!!

    insyaallah satu hari nnt kite akan jumpe keyh!!!!

    ReplyDelete
  2. tq leha!! i'll support u too.

    Meh la same2 kite berjuang demi masa depan kite n negara. hehehehe :D

    ReplyDelete

amal93. Powered by Blogger.

VISITORS

Free Counter

About Me

FOLLOWERS

BLOG ACHIEVER

n

MUTIARA KATA

HARI INI

SEMBANG2 JOM

My Blog List

SOALAN


My Family who always support me...

Prefect's teacher yg mengajarku menjadi seorang pemimpin...

Princess of 5SC1...will miss u...

as my inspiration to be a military...