Thursday, May 2, 2013

ADIK BERADIK!!

Fuh2!! berhabuk dah blog nie. lame dah x update kat sini. Bukannye ape, mase x de la nak update n x tau dah nak citer pasal ape. Maybe lepas nie kot baru nak kembali mengaktifkan diri nie. Berbalik pada tajuk ADIK-BERADIK!! tapi nie bukan pasal adik beradik btl aku. Kalau nak cerita pasal adik ebradik betul aku nanti2 la kan. Nie adik-beradik aka skuad aku. Setelah 2 tahun bersama dengan mereka, ukhwah yang terjalin menjd bertambah-tambah erat. Oleh itu kitorg dah x gune dah istilah skuad tu. Kitorg gunekan adik-beradik. Lg sweet gitu kan. Sumenye bermula time latihan lanjutan hari tu la. Jujurku akui aku sgt menyayangi kalian semua. Dengan pelbagai ragam masing2. Termasuk sekali ayah Azhar kitorg aka stap or jurulatih yang banyak bg ilmu kat kitorg. Tapi tu la nasib batch kitorg. Setiap stap yg ade sumenye x bertahan lama. Naik pangkat la, pegi kat tempat lain la n mcm2 lagi la. Sampaikan ayahanda tercinta pun dah nak pencen. X sempat la nak tgk kitorg ditauliahkan. Banyak sebenarnye kenangan yg tercatit sepanjang aku dalam rotu nie.

Kalau nak cerita pasal latihan lanjutan baru2 nie memang banyak la yg bestnye. Dari awal sampai akhir walaupun ade penat lelahnye. Itu memang x dianfikan la kan?? Sape suruh masuk tentera?? sendiri mau tanggung la kan. Buat kubu baru suku pun dah rase nak mati dah. Rse mcm nak gali lubang kubur sendiri je. Hadoih la. Macam2 hal lah. Baliknye tengah hari panas terik kene pulak crawl atas tar jalan. Alamak ai!! masak kulit boh. Kesian kat PK (Pegawai Kadet) kitorg. Dah la pakai lengan pendek, buat sideroll smpai ujung. Udahnye kene crawl patah balik. Jauh tertinggal ngn PKW (Pegawai Kadet Wanita). Menitik air mata kot tgk diorg mcm tu. Dalam dok gaduh2 tu kompem la ade sayangnye kan. Sape x sayang adik beradik oi.

Esoknye pulak mmg seronok la PT yg kitorg buat. Memang 1 padang dimanfaatkan dengan sebaiknye. Berguling sakan kat atas padang tu. Dah x kire dah laki ke pompuan ke semacam je. kat sini jgk aku nak mtk maaf kat Othman aka Musang. Aku terpegang bahu dye pulak. Dah dye semacam je igt nak tolong la mne yg ptt. Sekali kene kat tempat yg kesan crawl gune bahu tu la. Maafkan sy syg. Aduh sian la pulak dah. Haish training kali nie btl2 banyak bende la yg aku buat. Dengan tetibe je dpt semangat aku g terjah je blok PK aku tu sebab dah lmbt sgt. Ntah setan mne la yang merasuk aku tu kan.

Ha nie lg 1. Haish tau la yg aku nie kasar sikit orgnye. Tapi PK2 aku nie buat aku nie mcm jantan je. Layan aku same je mcm diorg sume tu ha. At least cube la layan aku nie lembut ckit. Bg aku sedor diri ckit yg aku tu pompuan. Dari kecik sampai ke besor mmg hidup aku nie dikelilingi insan2 yg bernama lelaki je kan. Nak berubah tp belum cukup kuat lg. Somebody please guide me to be a better girl. hahahaha. Yg lg syok tgh dok lepak2 tetibe muncul soklan "Bedal ko rase ade x putera kayangan ko antara kite2 nie??" Choy!! soklan ape tu?? x cukup umur lg la utk aku jwb sume tu. Nak kate x de lgsg tu, ade kot tapi sikit2 je la. Sape?? shhhh biarlah rahsia kot. Tp bukan betul2 pun kan?? Standard la tu rase tu Allah bg. Depends pada kite la mcm mane nak handle perasaan kite tu kan.

Tu la serba sedikit kisah kami adik-beradik. Kalo nak tulis lg x habis nie. Tapikan lg best kalo sume ex-skuad aku ade balik bum, bitik, gigi, puyuh, lembau n popping. Tapi nak buat cane dah x de rezeki diorg nak rase same kegembiraan nie. Same2 sakit, same2 nangis, same2 seronok n mcm2 perasaan yg blh dikongsi bersama

p/s~ LOVE THEM SO MUCH

No comments:

Post a Comment

amal93. Powered by Blogger.

VISITORS

Free Counter

About Me

FOLLOWERS

BLOG ACHIEVER

n

MUTIARA KATA

HARI INI

SEMBANG2 JOM

My Blog List

SOALAN


My Family who always support me...

Prefect's teacher yg mengajarku menjadi seorang pemimpin...

Princess of 5SC1...will miss u...

as my inspiration to be a military...