Tuesday, October 23, 2012

BERAKHIRNYA SEM 3

Alhamdulillah berakhir sudah semesta 3. Aku masih ada lg 2 sem utk menghabiskan pengajianku. Then kene pegi praktikal. Aku harap aku dapat lakukan yang terbaik utk menyambung pengajianku ke peringkat ijazah. Aku tidak mahu mengecewakan harapan kedua ibubapaku. Aku nak ubah nasib family aku. Memandangkan aku yg sulung, aku memainkan peranan penting utk memastikan family aku mendapat yg terbaik dariku. Itu janjiku utk diri aku sendiri. Aku akan pastikan mereka mendapatkan keselesaan yg sewajarnya hasil dari pengorbanan mereka pada diriku ini. InsyaAllah I’ll make them proud of me.

Sepanjang sem 3 nie macam2 yg telah terjadi. Macam2 juga yang aku belajar. Alhamdulillah aku merasakan sem kali ini lebih bermakna buatku kerana:

~ aku rasakan aku dapat lebih focus pada studyku (harap2 result x mengecewakan aku).

~ aku dapat kawan yg memahamiku (tertanya tanggapan aku salah pada mereka wkt sem 1 dulu).

~ aku x lg memegang rank dlm palapes dan membuatkan aku bebas melakukan apa2 yg aku suka (tp tetap x melupakan jr yg masih memerlukan bimbingan)

~ kelakor bila mendapat gelaran Puan (dah la x kawin lg). Tapi gelaran tu merupakan satu tanggungjwb yg besar dlm membimbing org lain.

~ dapat merasai ukhwah yg terjalin dlm family SISKOM (bukan terlalu focus pd palapes je, persatuan dlm uitm pun perlu).

~ b’tmbh kenalan dari pelbagai kos dan peringkat (ukhwah fillah til jannah).

~ gembira bersama skuadku yg suka menyakat (ice back, pk n pkw).

Aku harapkan perkara yang sama berlaku utk sem2 seterusnya dan masing2 berjaya mencapai cita2 masing2. Terima kasih kerana mewarnai hidupku ini. Sayang korg semua.

p/s~mood nak g annual pulak  (^_^)

No comments:

Post a Comment

amal93. Powered by Blogger.

VISITORS

Free Counter

About Me

FOLLOWERS

BLOG ACHIEVER

n

MUTIARA KATA

HARI INI

SEMBANG2 JOM

My Blog List

SOALAN


My Family who always support me...

Prefect's teacher yg mengajarku menjadi seorang pemimpin...

Princess of 5SC1...will miss u...

as my inspiration to be a military...