Monday, May 7, 2012

TERIMA KASIH

aku nak ucapkan terima kasih banyak2. Aku x tahu nak membahasakan diri kau ape sebenarnye sebab kita gunakan panggilan nama sebelum nie. Better aku membahasakan aku, kau je la. Lebih mudah lagi. Aku tau kau bukannya boleh membaca apa yg aku tulis nie pon sebabnya ko x tau pon blog aku nie. Biarlah disini menjadi tempat luahan perasaan aku. Sejujurnya aku sendiri malu untuk mengakuinya. Bagi sesape yg mengenali aku, tahu la aku nie jenis yg mcm mana. Tapi sesuatu dah terjadi pon n sgt2 memberikan kesan dalam hidup aku. Aku x sangka bende nie akan berlaku terlalu cepat. Terlalu pantas. Aku rasa belum puas bersama dengan kau. Disebabkan perkara itu la yg membuatkan aku terlalu kecewa. Kecewa sgt2 n terpikir kenapa mesti kau org yg perlu ada dalam hati aku?? Aku sakit sgt2. Selera mkn langsung xde. Kecewa dgn result aku lg. Tapi kekecewaan result aku tu terubat bile ko bg semangat blk kat aku. Tapi aku x sanggup kehilangan kau. Pada zahirnya aku memang masih ada kau. Ada baki 2 tahun lg utk aku bersama dengan kau. Mungkin aku terlalu emotional bab nie. Tapi satu yg aku terpikir. Macam mana aku nk berdepan dengan kau dalam tempoh 2 thn tu. Mungkin bagi kau x de pape. Tapi tidak pada aku. Ok x mo dah mood sedih2 nie. Buang jauh2. Bukak buku baru plak. Pape pon aku akan sentiasa doakan yg terbaik utk kau. Aku akan tumpang bahagia bile kau bahagia.

Ya Allah ya Tuhanku aku berasa sgt2 bersyukur padaMu Ya Allah. Setelah Kau berikan ketenangan padaku, aku mampu melihat segala hikmahMu Ya Allah. Di mana kau memberikan aku seseorang yg sgt2 baik untuk membantuku agar sentiasa dekat denganMu Ya Allah. Kau pinjamkan dye untukku. Ternyata aku sgt2 bertuah bertemu dgn dye walaupun hanya sementara. Satu perkara yg sgt2 memberikan kesan positif dalam hidup aku tentang solat. Apabila bersama dengannya, solat selalu diutamakan terlebih dahulu. X bermaksud aku x solat sebelum nie. Tapi aku menjadi lebih peka pada solat. Selalunya apabila keluar bersama dengan rakan2 yg lain, solat akan dilengah-lengahkan. Tapi tidak bersama dengan dye. Alhamdulillah aku berjaya mempraktikkan dalam kehidupan seharian aku :)

Keduanya adalah bab aurat. Dye sangat2 menjaga pandangannya. Sangat menitik beratkan bab aurat terutamanya pada kaum hawa. Kalau tgk profile kt fb dye pon terlalu banyak nasihat yg dye sharekan pada kaum hawa semua. Katenye itu je yg mampu dye lakukan setakat nie. Subhanallah masih ade lagi lelaki sebaiknya. Tapi syg susah utk dijumpai dan dimiliki. Batas pergaulan antara laki dan perempuan juga sgt dijaga. Walaupun kami kerap bersama sume perkara tersebut x pernah diabaikan.

Ketiga sentiasa menjadi penenang di saat aku tgh gila, stress, bengong n mcm2 lagi la. Pada dye aku ceritakan terutamanya hal skuad. Mesti la aku kene share ngn dye kn sebabnye he is our leader. Selalu menasihatkan aku saat aku tengah jatuh. Dye selalu ade di saat aku memerlukan seseorang. Dye jgk selalu mengingatkan diriku masa untuk study. Walaupun x selalu tapi dye lah orangnye yg akan call mengejutkan aku tuk study di saat peperiksaan menjelang. Terlalu banyak kebaikan dye padaku sebenarnye n terlalu banyak kenangan bersama dengannya. Selepas ini mungkin aku x kan dapat merasa lagi semua ini. Kenangan yg telah tercipta itu biarlah menjadi kenangan indah buatku biar pon dye langsung x ape2. Aku pon x sure sama ada dye perasan atau tidak atas perubahan yg berlaku pada diriku ini. Aku akan kehilangannya. Aku akan sentiasa doakan yg terbaik untuknya. Maaf andai ada silap n salah sepanjang perkenalan kita.

TERIMA KASIH YA ALLAH KERANA MEMINJAMKANNYA UNTUK DIRIKU

p/s~post terakhir mengenai si dye. tutup buku lama n bukak buku baru.

2 comments:

amal93. Powered by Blogger.

VISITORS

Free Counter

About Me

FOLLOWERS

BLOG ACHIEVER

n

MUTIARA KATA

HARI INI

SEMBANG2 JOM

My Blog List

SOALAN


My Family who always support me...

Prefect's teacher yg mengajarku menjadi seorang pemimpin...

Princess of 5SC1...will miss u...

as my inspiration to be a military...